Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.)

Entrepreneurs africains et chinois: Les impacts sociaux d’une rencontre particulière

Paris: Karthala, 2016
Series title
Hommes et sociétés
ISBN/ISSN
978-2-8111-1549-4
Link

Related Research at the GIGA

Related Research Tabs

Recent Publications by the Authors

Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.)

Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters

Leiden: Brill, 2018

Karsten Giese / Laurence Marfaing / Alena Thiel

Introduction: From Rejection to Social Change

in: Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.), Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters, Leiden: Brill, 2018, 1-16

Laurence Marfaing

Händlernetzwerke zwischen Westafrika, Dubai und China: Sind die afrikanischen Unternehmer transregional?

in: Steffen Wippel / Andrea Fischer-Tahir (eds.), Jenseits etablierter Meta-Geographien: Der Nahe Osten und Nordafrika in transregionaler Perspektive, Baden-Baden: Nomos, 2018, 251-268

Laurence Marfaing

“Made in China” and the African “China Dream”: An Alternative to the West?

in: Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.), Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters, Leiden: Brill, 2018, 223-253

Karsten Giese / Kelly Si Miao Liang

Shifting Territorialities of an African Space in China

in: Ulf Engel / Marc Boeckler / Detlef Müller-Mahn (eds.), Spatial Practices: Territory, Border and Infrastructure in Africa, Leiden/Boston: Brill, 2018, 129-149