Laurence Marfaing

“Made in China” and the African “China Dream”: An Alternative to the West?

in: Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.), Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters, Leiden: Brill, 2018, 223-253
ISBN/ISSN
978-90-04-38680-8 / eISBN: 978-90-04-38742-3
Publisher website | DOI

Related Research at the GIGA

Related Research Tabs

Recent Publications by the Authors

Laurence Marfaing

Dakar ville moderne: la médiation des entrepreneurs sénégalais en Chine

Canadian Journal of African Studies / Revue canadienne des études africaines, 53, 2019, 1, 89-107

Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.)

Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters

Leiden: Brill, 2018

Karsten Giese / Laurence Marfaing / Alena Thiel

Introduction: From Rejection to Social Change

in: Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.), Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters, Leiden: Brill, 2018, 1-16

Laurence Marfaing

Händlernetzwerke zwischen Westafrika, Dubai und China: Sind die afrikanischen Unternehmer transregional?

in: Steffen Wippel / Andrea Fischer-Tahir (eds.), Jenseits etablierter Meta-Geographien: Der Nahe Osten und Nordafrika in transregionaler Perspektive, Baden-Baden: Nomos, 2018, 251-268

Laurence Marfaing

Les relations transsahariennes sur la longue durée: continuités et ruptures

in: Armelle Choplin / Nora Mareï / Olivier Pliez (eds.), L'afrique du Sahel et du Sahara à la Méditerranée, Paris: Atlande, 2017, 158-163