Laurence Marfaing

"Made in China" et le rêve de Chine; une alternative à l'occident

in: Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.), Entrepreneurs africains et chinois: Les impacts sociaux d’une rencontre particulière, Paris: Karthala, 2016, 305-341

GIGA-Forschung zum Thema

Related Research Tabs

Aktuelle Publikationen der AutorInnen

Laurence Marfaing

Dakar ville moderne: la médiation des entrepreneurs sénégalais en Chine

Canadian Journal of African Studies / Revue canadienne des études africaines, online first, 2019

Laurence Marfaing

“Made in China” and the African “China Dream”: An Alternative to the West?

in: Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.), Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters, Leiden: Brill, 2018, 223-253

Laurence Marfaing

Händlernetzwerke zwischen Westafrika, Dubai und China: Sind die afrikanischen Unternehmer transregional?

in: Steffen Wippel / Andrea Fischer-Tahir (eds.), Jenseits etablierter Meta-Geographien: Der Nahe Osten und Nordafrika in transregionaler Perspektive, Baden-Baden: Nomos, 2018, 251-268

Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.)

Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters

Leiden: Brill, 2018

Karsten Giese / Laurence Marfaing / Alena Thiel

Introduction: From Rejection to Social Change

in: Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.), Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters, Leiden: Brill, 2018, 1-16