Laurence Marfaing

Händlernetzwerke zwischen Westafrika, Dubai und China: Sind die afrikanischen Unternehmer transregional?

in: Steffen Wippel / Andrea Fischer-Tahir (eds.), Jenseits etablierter Meta-Geographien: Der Nahe Osten und Nordafrika in transregionaler Perspektive, Baden-Baden: Nomos, 2018, 251-268
Reihentitel
Nahoststudien. Middle Eastern Studies, 3
ISBN/ISSN
978-3-8487-4416-9

GIGA-Forschung zum Thema

Related Research Tabs

Aktuelle Publikationen der AutorInnen

Laurence Marfaing / Dirk Kohnert

Les élections présidentielles de 2019 au Sénégal ou la lente ascension des nouvelles générations

Canadian Journal of African Studies, 53, 2019, 2, 355-366

Laurence Marfaing

Dakar ville moderne: la médiation des entrepreneurs sénégalais en Chine

Canadian Journal of African Studies / Revue canadienne des études africaines, 53, 2019, 1, 89-107

Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.)

Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters

Leiden: Brill, 2018

Karsten Giese / Laurence Marfaing / Alena Thiel

Introduction: From Rejection to Social Change

in: Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.), Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters, Leiden: Brill, 2018, 1-16

Laurence Marfaing

“Made in China” and the African “China Dream”: An Alternative to the West?

in: Karsten Giese / Laurence Marfaing (eds.), Chinese and African Entrepreneurs: Social Impacts of Interpersonal Encounters, Leiden: Brill, 2018, 223-253